Brev:
Vurdering af plan for mad og mælk - 10 mdr.
16. september 2010
Alder:
10 mdr.
Vurdering af plan for mad og mælk - 10 mdr.
Kære Helen.
Lige et spørgsmål ang. mad og mælk.
Min datter er nu 10 måneder og vokser og udvikler sig fint og hurtigt. Det er jo nogle gange nærmest fra dag til dag jeg oplevet nyt:-)
Hun vejer 12,2 kg og er 83 cm.
Hun er begyndt at kravle og rejse sig op ad ting nu og vil bare rigtig gerne ud i verden og opleve.
Jeg synes dog ikke altid hun spiser så meget og jeg tænker om hun får for meget mælk.
Du får lige en plan som det ser ud herhjemme og så må du godt kommentere på den:-)
Vågner og får 120 ml mælk (drikker det hele)
Efter ca. en time får hun grød ca. 1-1½ dl (dette er hun nu begyndt at afvise ved at spytte maden ud til alle sider)
Får vand til
Så bliver hun puttet til sin formiddagslur og sover ca. 1½ time
Når hun vågner får hun (alt afhængig af hvornår hun vågner), ymer med frugtmos eller ½-1 stk rugbrød med forskelligt pålæg
Får vand til
Så bliver hun puttet til sin eftermiddagslur og får en flaske med ca 150 ml.
Når hun så vågner efter ca 1½-2 timer, får hun en halv bolle
Til aftensmad får hun grønsagsmos med lidt kød/fisk/kylling
(Hun er begyndt at spise vores mad i små hapsere)
Får vand til
Til nat får hun en flaske med ca.150-180 ml og drikker det hele
Sover 10-12 timer
Hun er ikke ret glad for kold sødmælk i kop, så det får hun ikke andet end et lille sip af.
Hun er også meget svær ellers at få til at spise. Hun vender hovedet og vi skal "snyde" maden i hende ved at have opmærksomheden andetsteds eller have noget legetøj på bordet. Sådan var det også med vores søn og jeg synes det er en langvarig og ikke særlig hyggelig affære til måltiderne...
Hvordan ser du det?
Kærlig hilsen
mor til O